ÇÖZÜMLER SEKTÖRLER MODÜLLER HİZMETLER MÜŞTERİLER KÜTÜPHANE HAKKIMIZDA
   Satıcının Özü

SATIŞ ;

  • İLİŞKİ VE İKNA SANATIDIR.
  • KENDİNE VE MALA GÜVEN GEREKTİRİR.
  • SEVGİ, ENERJİ, YETENEK İSTER.
  • İNSAN SEVMEDEN SATIŞ YAPAMAZ.
  • SATICININ VASATI OLMAZ.
  • İYİ SATICI “KALİTEYİ” KÖTÜ SATICI “FİYATI” SATAR.
  • KALİTEYİ ANLATMAK TARİF ETMEK GEREKİR.

SATIŞ ELEMANININ BAŞARISI ;

  • Müşteri diyaloğu başlatmak ve sürdürmekteki yeteneğine, ürün bilgisine bağlıdır.
  • Müşteriye “EVET” “HAYIR” cevabının verileceği soruları sormaz.
  • Müşteriye “HAKLISINIZ” demez.
  • YARDIMCI OLABİLİRMİYİM ? demez. Çünkü (YANLIŞ)
  • SİZE NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM ? der. Çünkü (DOĞRU)
  • Rakiplerle ilgili ayırıcı farkları talep edip öğrenmek ister.
  • Hangi ürün ? Piyasadakilerden farkı ne ? gibi.
  • Aksi taktirde hep fiyatı satar.
  • RAKİBİNİ ELEŞTİRMEZ, KENDİ ÜSTÜNLÜĞÜNÜ SÖYLER.
  • MAZERETLERİ, RAKİPLERİNİN DIŞINDA KİMSENİN İŞİNE YARAMAYACAĞINI BİLİR.

İTİRAZLARI, NASIL KARŞILAR ;

  • Soğukkanlı olur.
  • Tartışmaz.
  • Ürüne eleştiriyi kendisine almaz.
  • Eleştirinin ilgi işareti olabileceğini unutmaz.
  • Eleştirinin somutlaştırılmasını ister.
  • Dürüst olur.
  • Beden dilini ve ses tonunu çok dikkatli, iyi kullanır.
  • Davranışlarının sonunda müşteri memnuniyetini yakalar.
  • Doğru mu – Yanlış mı?
  • Haklı mıyım ? – Haksız mıyım? Diye düşünmeden müşteriyi memnun etmek için çalışır.
  • Tartışılan müşterinin kaybedilen müşteri olacağını bilir.
  • Hayal kırıklığına uğratılmış müşterinin bir daha asla geri gelmeyeceğini bilir.
  • Memnuniyetsiz her müşterinin kuruma 26 müşteri kaybettireceğini unutmaz.
  • Memnun olmayan müşterilerin % 85 ‘inin bir daha o şirketin malını veya hizmetini satın almayacağını bilir.
  • Yeni bir müşteri kazanma maliyetinin, eski müşteriyi elde tutma maliyetinin 6 katı daha pahalı olduğunu zaten öğrenmiştir. Bilir.
  • "Kazançtaki devamlılık önemlidir" der.
  • “Kazanç amaç değil araçtır.”
  • Müşteri mutlu edilmelidir.
  • "Müşteri her zaman haklıdır", "Müşteri velinimetimizidir", "Müşteri kraldır" (Kral mutlu edilmelidir)
  • "Müşteriye sürpriz yapanlar kazanır." cümlelerini hiç aklından çıkarmaz.
  • İnsanlara beklediklerinden fazlasını verir.
  • İnsanlara önemli olduklarını hissettirir onların hoşgörülerini artırır.

EĞER İNSANLARLA İLİŞKİLERİNİZİ GERÇEKTEN GELİŞTİRMEK İSTİYORSANIZ ;

  • Göz teması kurun
  • Gülümseyin (“Gülmesini bilmeyen dükkan açmasın” )
  • Kollarınızı kavuşturmayın
  • Geriye yaslanarak konuşmayın
  • Konuştuğunuz kişiye dönük olun
  • Adını kullanın
  • Söyleneni bilseniz dahi sonuna kadar dinleyin
  • Söze “Hayır”, “Ama”, “Yok”, “Olmaz”, “Aslında” diye başlamayın
  • Görünüşünüze özen gösterin.
  • İnsanları mahçup etmeyin.

SEÇMELER ;

  • İletişimsizlik başarıya giden yolda en büyük engeldir.
  • Alıcı olmasa da insanlarla ilişki kurup ileriye dönük yatırım yapılmalıdır.
  • Yanlış yapmaktan korkmamak, ancak yanlışı düzeltmek için çaba sarfetmek daha da önemlidir.
  • İnsanların olumlu yönleri tespit edilerek ve kullanılarak başarılı olunur.
  • Konuyu “KİM HAKLI” biçiminde ortaya koymak ilişkileri bozar.

Eğer karşınızdakini “DEĞİŞTİRMEYE” çalışırsanız, hemen kavga başlar.
Profesyonel kişi karşısındakinin dilini konuşturmaz. Kendi dilini konuşturur.

Kaynak : tolgakavun.blogcu.com


  Yorumlar
Henüz yorum yapılmamış

  Yorum Ekle

Ad Soyad :
E-Posta :
Mesaj :
Güvenlik Kodu :


KÜTÜPHANE
CRM
Faydalı Bilgi ve Linkler
Kişisel Gelişim
Müşteri Hizmetleri
Pazarlama Yönetimi
Satış Ekibi Yönetimi
Satış Teknikleri
Satıcının Özü
Satış İçin Etkili Konuşma
Yönetim & Organizasyon
Zaman Yönetimi
Anket

Satış pazarlama faaliyetlerinizde en çok hangi alanları geliştirmek istiyorsunuz


Anket Sonuçları Yükleniyor. Lütfen Bekleyin ...

» Önceki Anket Sonuçları
Duyurular
Aker Bilardo da pazarlama, finans, stok ve üretim uygulamaları için Trader Entegreyi seçti.

İBM Özel İstihdam Hizmetlerinin Tüm İK Faaliyetleri Trader Entegre ile yürütülecek !

Kordon Gümrük Müşavirliği için Görev Yönetim Sistemi Devreye Alındı.

Marka ve Patent Firmaları için Marka / Patent Araştırma ve Yayın Takip Modülü Tamamlanıyor

Solimpeks Pazarlama Bayilerini Trader Entegre B2B Uygulaması ile yönetecek...

Güncel Haberler
ASERSOFTTrader EntegreMikrositeWebmanager
Bu sitenin tüm hakları saklıdır Trader Entegre 1